Autókulcs Látrány
Autókulcsot egyszerűen, és gyorsan szeretne? Kattintson a gombra most!
Kulcskészítés
Autókulcs Látrány
Autókulcsot egyszerűen, és gyorsan szeretne? Kattintson a gombra most!
Kulcskészítés
Autókulcs Látrány
Autókulcsot egyszerűen, és gyorsan szeretne? Kattintson a gombra most!
Kulcskészítés
Previous
Next

Autó diagnosztika

Az autó diagnosztikai vizsgálatot minden esetben hibakód olvasással kezdjük. Az erre alkalmas autódiagnosztikai eszközt a gépkocsihoz csatlakoztatjuk, és a hibakódokat lekérdezzük. Ezek a hibakódok iránymutató jellegűek. A tévhitekkel ellentétben a gép nem javítja meg az autót csak irányt mutat a hiba keresését segítve. Tapasztalat és szaktudás nélkül költséges tévedésekbe eshetünk. A legfontosabb a hiba lokalizálása, hiszen nyilván senki sem szeretne találomra alkatrészeket cserélni. Ez sem a szerelőnek, sem az autó tulajdonosának nem jó.


Amennyiben a hibakódok nem árulnak el konkrét hibát, a diagnosztikai műszer segítségével élő adat kiolvasást végzünk, az adatokat kiértékeljük és ha ezzel a hibát behatároltuk a hibás alkatrészt cseréljük, az új alkatrészt adaptáljuk, azaz betanítjuk a számítógéppel.


Ha az élő adat olvasása nem vezet eredményre az autóval próbakört hajtunk végre minek során a diagnosztikai eszközzel vizsgáljuk az adatokat, vagy külső mérőeszközzel (nyomás, feszültségmérő, stb.) méréseket végzünk. Az adatokat ismét kiértékeljük. A hiba azonosítása után történik a gépjárműjavítás.
Az esetek többségében ennél tovább nem kell mennünk, hiszen a hibák többsége szerencsére ezen vizsgálatok elvégzése után már beazonosítható.


Azonban ha mégsem vezet eredményre az eddigi munkánk, akkor általában gépjármű mélydiagnosztikára van szükség. Ezekben a ritka esetekben egy kifejezetten autódiagnosztikára alkalmas oszcilloszkópot használunk. A kapcsolási rajzok segítségével az egyes szenzorok és vezérlő jelek külön-külön ábrázolhatók és vizsgálhatók. Ily módon minden hiba diagnosztizálható, azonban ez időigényes, ezáltal költséges feladat.


Amennyiben autója hibát jelez, világít a hibakód lámpa, vagy úgy érzi valami nincs rendben a motorral keressen minket bizalommal és minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy mihamarabb az ügy végére járjunk.

Részecskeszűrő (EGR/DPF) problémák szoftveres diagnosztikája

Részecskeszűrő problémák esetén diagnosztikai céllal kiiktatom a részecskeszűrőt, hiszen nem lehet tudni biztosan, hogy ez okozza-e a problémát. Majd a hiba feltárása után a részecskeszűrő visszakapcsolása, vagy ha szükséges az alakatrész cseréje, akkor azután visszakapcsolom.

Chiptuning

Kétféle lehetőség közül tudsz választani nálam. Teljesítmény növelést,  motor optimalizálást / fogyasztásoptimalizálást.

Teljesítmény növelés

A teljesítmény növelése nem azt jelenti, hogy egy végletekig “túlhúzott”, “szétchippelt” autót kapsz vissza, hanem azt, hogy egy biztonságos szintű tuningot kapsz az auótdra. Tehát nem fog szétesni a turbód útközben, szétesni a motor, hanem egy megbízhatóan működő, de erősebb autód lesz.

Optimalizálás

Az optimalizálást abban az esetben javaslom ha, az autó fogyasztása korlátozza a vezetési élményt. Az optimalizálás elvégzésével a egy tankkal kb 50-70-100-el nagyobb táv tehető meg.

Szeretnéd élvezni autód megújult előnyeit?

Ne habozz, keress fel! Kattints az a gombra most!